Search This Blog

Thursday 15 December 2016

PELAKSANAAN ELAUN KHAS MENGIKUT LOKASI DAN TAHAP KESUSAHAN (EKMLTK)SERTA ELAUN BALIK KAMPUNG (EBK)

Assalamualaikum Dan Salam Sihat 1Malaysia,

Foto hiasan.
Berikut adalah Surat Pekeliling Ketua Setiausaha Kementerian Kesihatan Malaysia Bil.03 Tahun 2016 yang jelas memaklumkan pelaksanaan Elaun Khas Mengikut Lokasi dan Tahap Kesusahan serta Elaun Balik Kampung.
Dalam surat pekeliling ini menyatakan bahawa anggota-anggota KKM yang berkhidmat di ; Pedalaman 1 (P1) akan dibayar RM500.00 sebulan
Pedalaman 2 (P2) akan dibayar RM1,000.00 sebulan
Pedalaman 3 (P3) akan dibayar RM1500.00 sebulan.
Semoga insentif ini akan memberi nilai tambah dalam membangunkan modal insan individu dalam melaksanakan tugas serta tanggungjawab mereka meski pun bertugas  jauh di pedalaman sana.

Sekian dimaklumkan.
Salam Kecemerlangan.

4 comments:

  1. salam sejahtera . saya ingin memohon pihak mt membuat penilaian tentang elaun2 untuk ppf yang bertugas di institusi luar daripada kkm seperti penjara. terima kasih

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,kami staff kkm yang bertugas di Klinik Kesihatan Pasir Raja,23000 Dungun,Terengganu bermula 1 mac 2020 hingga sekarang 20.10.2020.(pen.peg.perubatan 1 org,jururawat kesihatan 1 org,pem.perawatan kesihatan 1 org.
    soalan 1:Bilakah Elaun khas mengikut lokasi tahap kesusahan EKMLTK akan dibayar kepada kami?-Pen.Peg.Perubatan,Jururawat Kesihatan dan Pem.Perawatan Kesihatan.
    2:Adakah kami tidak layak untuk EKMLTK tersebut sedangkan penjawat awam yg lain bertugas di kawasan kami semuanya dibayar elaun EKMLTK
    3:Untuk pengetahuan pihak tuan,ape yg kami difahamkan jawatan seperti jururawat kesihatan dan pem.perawatan kesihatan tidak di bayar untuk elaun EKMLTK.

    KAMI MOHON PENJELASAN DARI PIHAK TUAN ATAU KEMENTERIAN BAGI ISU INI.TERIMA KASIH

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum....saya nak minta tolong klau masih ada contoh atau format kertas kerja untuk mohon Elaun (EKMLTK) untk email pada saya...

    Email : ikhwank43@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Jika tiada waran perjawatan, tetapi pegawai lantikan kontrak telah diarah bertugas di klinik (kawasan P1), adakah beliau layak dibayar layak dibayar BIMLTK?

    ReplyDelete